۱۳۹۴ بهمن ۵, دوشنبه

ادامه آشنایی با انواع پارچه قسمت آخر

پارچه ی پشمی



با توجه به این که این الیاف از چه حیوانی تهیه شده باشد، به نام‌های مختلفی مانند گوسفند مرینوس، پشم لاما و موی بز شناخته می‌شوند. پارچه‌ های تهیه شده از پشم به دلیل ذخیره شدن هوا در بین الیاف، عایق می‌باشند. به علت خاصیت رطوبت پذیری و داشتن فضای خالی، عرق بدن را جذب می‌کنند و آن را به آرامی تبخیر می‌کند. به همین دلیل شخص در زمستان کمتر احساس سرما می‌کند.

پارچه ی چرمی


جنسی است که در دباغی پوست خام جانوران، به‌ویژه گاو به‌دست می‌آید. فرایند دباغی، پوست فسادپذیر را به یک مادهٔ طبیعی پایدار، دایمی و انعطاف‌پذیر برای کاربردهای گوناگون تبدیل می‌کند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با پارچه ی چرمی، همه چیز درباره‌ی چرم را مطالعه کنید.

پارچه ی بامبو


بامبو انعطاف پذیر، نرم، دارای ظاهری براق و دوستدار محیط زیست است. الیاف بامبو می تواند نرمتر از الیاف ابریشم و پنبه باشد. از دیگر ویژگی های خوب آن می توان به جذب بسیار سریع رطوبت و عرق بدن، قابلیت تنفس پذیری و گرم نگه داشتن بدن در محیطهای سرد اشاره کرد. استفاده طولانی مدت از پارچه بامبو موجب می گردد پوست بدن سطحی خشک و احساس راحتی داشته باشد به‌ طوری که قابلیت جذب آن ۳ الی ۴ برابر پنبه می باشد. علت این امر ساختار کانالی بودن و سوراخ دار بودن لیف بامبو است.

پارچه ی سویا


الیاف سویا از محصولات باقی مانده از دانه‌های سویا پس از استخراج روغن ساخته می‌شود. دانه‌ها را تغییر می‌دهند و فراوری می‌کنند (با استفاده از عوامل غیر سمی و آنزیم‌ها) و تبدیل به الیاف و سپس پارچه می‌کنند. پارچه ی سویا معمولا بسیار نرم و گرم است.


پایان





هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر