۱۳۹۴ دی ۲۴, پنجشنبه

انواع پارچه از الیاف طبیعی تا مصنوعی را بشناسید

 





بشریت از زمان پدران پدربزرگش تا کنون پی پوشاندن بدنش بوده و هست. اوایل این مهم به وسیله‌ی برگ درختان انجام می‌گرفت و با کشتار حیوانات و پوشیدن پوستشان یا کشف گیاهان و جانورانی مانند پنبه و کرم ابریشم و اختراع نخ و پارچه یکی از بزرگترین مشکلات بشر متولد شد: حالا چی بپوشم؟!

در این مقاله چندتا از معروف ترین انواع پارچه را معرفی می‌کنیم.
telegram.me/haftrangscarf





پارچه چیست؟


پارچه از انواع مواد خام ساخته می‌شود که هم به صورت طبیعی و هم به صورت مصنوعی و هم ترکیبی از هر دو وجود دارند. پارچه را می‌توان بر اساس منشا الیاف، نوع پردازش و استفاده‌ی نهایی طبقه بندی کرد.

پارچه ‌های طبیعی آن دسته پارچه‌هایی هستند که بشر آنها را با افتادن به جان طبیعت و قلع و قمع آن می‌سازد. از این دسته می‌توان به پوست حیوانات، پیله‌ی کرم ابریشم و دانه‌های گیاهان اشاره کرد. این نوع پارچه تنفس می‌کند و علاوه بر نرم و بادوام بودن حساسیت ایجاد نمی‌کند. پارچه‌ ی طبیعی بهترین انتخاب برای همه است. این پارچه در اثر اشعه‌ی فرابنفش تغییر رنگ نمی‌دهد. خلاصه که همه‌ی فضایل پارچه ‌ای در این پارچه نهفته است.
http://telegram.me/haftrangscarf




پارچه‌ ی مصنوعی از الیافی ساخته می‌شود که یا کاملا از مواد غیرارگانیک و یا مواد ارگانیک مخلوط با مواد شیمیایی ساخته می‌شوند. پارچه ‌های مصنوعی برای هدفی که ساخته می‌شوند ویژگی‌های زیادی دارند. برخی سبک و فوق العاده ظریف هستند و دیگران جاذب رطوبت هستند و به سرعت خشک می‌شوند. انواع اندکی از آنها بسیار لوکس و مشابه پارچه‌ های طبیعی دیگر هستند و برخی بسیار مستحکم و ضخیم اند.
http://telegram.me/haftrangscarf




ادامه در مطلب بعدی



هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر